All About Me

My photo
A fun, loving person with a good sense of humor. Casual and modern wear depand on mood, wear specs when i need it, 58kg, 168cm. fit well with my height & weight. i can be simple too. since i have came to a different stage of life, i had forced myself to change, to be a better person. This blog is all about me, frenz activity and my small business with my fren, i enjoy cooking and love food so much i believe everyone can cook if u cook by your heart... 我爱你们...I love u all... ku sayau ke kita smua... aku sayang kamu...

Friday, January 16, 2009

Tanah runtuh di Miri

Miri: Kejadian Tanah runtuh yg berlaku di Miri terjadi pagi ini 16jan 2009 akibat dari cuaca yg tidak menentu dan hujan dalam beberapa minggu ini telah meranapkan sebahagian belakang Station Minyak Shell yg kedudukan nya betul2 bawah bukit tersebut dengan teruk serta beberapa rumah setinggan atas bukit yg hanya menunggu masa musnah. Kejadian tersebut dianggarkan berlaku dalam pukul 1am pagi.

Dimaklumkan Station minyak tersebut memulakan perniagaan pukul 6am hingga 10pm malam, hanya 2org pekerja saja yg tidur disitu kerna perlu memulakan kerja awal. Dari pada maklumat dari org ramai 2 org tertimbus dalam kejadian tersebut pasukan bomba menjalankan aktiviti menyelamat.

Bagi mereka yg tinggal dikawasan berbukit diharapkan berjaga2 kerna kejadian seperti ini berlaku tanpa kita sedari.






Keadaan rumah yg bahaya utk diduduki kerna struktur tanah yg runtuh.






Anggota Bomba yg bertungkus lumus menyelamatkan mangsa yg dilaporkan hilang.







Keadaan station minyak shell yg musnah dibahagian belakang akibat dari runtuhan tanah bukit tersebut.






Keadaan jalan yg sesak dgn org ramai yg ingin menyaksikan keadaan tersebut.

3 comments:

  1. kEPADA PENDUDUK DI SELURUH KAWASAN TANAH TINGGI SUPAYA LEBIH BERHATI-HATI TERUTAMA DALAM KEADAAN CUACA YANG TIDAK MENENTU. SILA PATUHI ARAHAN PIHAK BERKUASA JIKA ANDA DIMINTA BERPINDAH SEBELUM SESUATU MUSIBAH BERLAKU TERHADAP ANDA DAN AHLI KELUARGA YANG LAIN. INGAT MALANG TIDAK BERBAU.

    ReplyDelete
  2. Wahai penduduk yang mendiami kawasan lereng bukit atau kawasan tanah tinggi, dengan perasaan rendah diri saya mengingatkan anda semua agar lebih berhati-hati dengan keadaan struktur tanah di kawasan kediaman anda kerana kejaian tanah runtuh semakin menjadi-jadi belakangan ini. Selamatkan nyawa sebelum terlambat. Sediakan payung sebelum hujan. Bersama-samalah kita berdoa kepadaNya agar bencana ini tidak terjadi lagi. Amin

    ReplyDelete
  3. Kepada penghuni yang menetap di kawasan tersebut, berhati-hati ketika berada dlm keadaan cuaca yg x menentu. Sy bersimpati atas kejadian yg menimpa mangsa2 tnh runtuh. Kesimpulannya, kita seharusnya mula memelihara dan memulihara alam sekitar kita yang sudah tercemar. Mari kita berdoa kepada Tuhan agar kejadian seperti ini tidak berulang lagi. Amen.

    ReplyDelete