All About Me

My photo
A fun, loving person with a good sense of humor. Casual and modern wear depand on mood, wear specs when i need it, 58kg, 168cm. fit well with my height & weight. i can be simple too. since i have came to a different stage of life, i had forced myself to change, to be a better person. This blog is all about me, frenz activity and my small business with my fren, i enjoy cooking and love food so much i believe everyone can cook if u cook by your heart... 我爱你们...I love u all... ku sayau ke kita smua... aku sayang kamu...

Wednesday, July 8, 2009

Cinta yg dikhianati

Apa sahaja yg bisa membuat diri nya bahagia awak sanggup lakukan demi memiliki hatinya tanpa menghiraukan apakan terjadi dan lantar belakang si dia. Dalam tak sedar anda telah mengetahui si dia ada yg lain, setiap kali anda ingin mendapatkan jawapan dan kepastian dari si dia…sudah pasti berbagai alasan, seringkali menjauhkan diri dari anda. Situasi begini lah sering berlaku andai org yg kita anggap sebagai kekasih itu ingin mengambil kesempatan dalam diam tanpa kita sedari cinta yg kita semai sekian lama telah dikhianati dan dalam diam dia ada yg lain.


Dalam situasi begini perlukah kita merayu si dia sedangkan kita sudah mengetahui si dia pasti tak kan kembali ke pangkuan kita kerna yg pasti dia telah ada yg lain yg lebih kukuh kedudukan nya. Bila kita harus memilih jalan yg terbaik utk diri kita, jgn sekali merayu pada yg tak menghargai cinta kita. Cinta tak seharusnya memiliki, cinta tak seharusnya menyakiti, cinta juga tak seharusnya menyentuh andai tiada haluan bersama lepaskan lah agar tiada yg terluka walaupun rasa itu amat pedih hakikat nya sudah tiada jodoh.


Mungkir pada janji bukan kerna kita bersalah mungkin utk kebaikan, kesamaran dalam sebuah perhubungan yg tak bisa diselamatkan. Utk teman yg pernah mengalami kepahitan dalam sebuah perhubungan yg di khianati jgn mudah berputus asa dalam mengharungi segala dukaan mungkin ada hikmat disebalik semua itu. Jangan merayu pada yg tak sudi kerna itu kan menjatuhkan maruah mu, jgn tangisi apa yg berlaku…..


Semua org ingin kan cinta sejati dan hakiki tapi mungkin sudah seharusnya jgn sesali semua yg terjadi, perpisahan tak terhindari kerna tiada kejujuran. Dalam hidup ini kita tak kan lari dari kekecewaan yg pasti jadikan ia suatu pengajaran.


Lesson in Life
I've learned that no matter how good a Lover is, they're going to hurt you every once in a while and you must forgive them for that.
I've learned that just because someone doesn't love you the way you want them to doesn't mean they don't love you with all they have.

8 comments:

  1. tp heran kan..wlaupun diri tau di khianati, prempuan msih juak mengharap...dolok aku pun camya..p nek tok...boleh blahhh la!!!

    ReplyDelete
  2. Sakitnya bila cinta dikhianati, hanya Tuhan saja yang tahu.. Tapi biasanya wanita lebih setia daripada lelaki dan wanita juga yang selalunya jadi mangsa lelaki. Saya hampir menukar agama kerana manusia yang bernama lelaki. Kerana sayang dan cinta yang paling dalam. Kurang dari sebulan dia memberitahu saya yang dia harus memutuskan hubungan kami kerana TERPAKSA dikahwinkan atas kehendak keluarga. Jika saya berikan nyawa saya sekalipun, mampukah dia mempertahankan cinta kami? Jika sayang dan cinta yang lahir dari hati yang luhur, mengapa ia dikhianati? Walaupun setahun lebih sudah dia berkahwin dan mempunyai cahaya mata, tapi kesedihan sampai sekarang saya rasai. Saya tidak tahu, mampukah saya bangun, berdiri dan memulakan hidup yang baru..

    ReplyDelete
  3. Kesian nya kisah cinta wak janice...setiap manusia tak lari dari kekecewaan apa yg penting jadikan segalanya sebagai pengajaran agar ati2 dalam seseuatu hubungan... jgn kerna kegagalan cinta awak putus asa dalam hidup masih byk lagi org yg lebih baik dari si dia kat luar tu buktikan pada si dia yg wak mampu hidup lebih bahagia dan berjaya tanpa si dia... suatu ketika nanti dia akan sedar yg mana abu yg mana permata....

    ReplyDelete
  4. To forgive is much easier than to forget. Can u teach me how??

    ReplyDelete
  5. Kadangkala memaafkan org yg pernah melukakan hati kita memang senang tapi utk melupakan org itu dari diari hidup kita itu yg perit kerna parut luka masih ada dan kenangan indah akan menganggu saat kita keseorgan, yg penting jgn sekali memandang ke belakang teruskan dgn impian baru... buat sesuatu pembaruan dlm hidup kamu biar si dia tahu bahawa kamu tak sedikit pun menyesal atas kehilangan dia... I've learned that you cannot make someone love you back. All you can do is be someone who can be loved. The rest is up to them and learned that no matter how much u care some people just don't care back. sometime i learned that no matter how good a lover is, they're going to hurt you once in a while and you must forgive them for that. Be strong....

    ReplyDelete
  6. i dha bosan la mengungkap prasaan terhadap lelaki, apa yg kita tidak puas hati, apa yg kita rasa...itu cuma sia2 sja!!!mereka inginkan kita memahami mreka...tp pernah ka mreka cuba utk memahami kita??berbaloi ka kita msih mengharapkan mereka sedangkan sdikit pun mereka tidak mengharapkan kita....

    ReplyDelete
  7. Thanks Dannie... Im keep on praying for him and his family. I want them to be happy and at the same time I hope God may give the same happiness to me. Hehehe. Huh things become more complicated when we grow older. Maybe bcoz this is my 1st experience, it's really damn HURT..

    Hi Yunna, cinta itu sesuatu yang misteri.. Mungkin bukan jodoh jika kita bersama dgn org yang kita cintai tapi berbahagialah yang mampu mencintai seseorang lebih daripd dirinya.. Kadangkala kita anggap diri sendiri bodoh sbb sanggup cinta, sayang dan rindu lelaki sampai ke tahap yang ntahlah, susah diungkapkan, but you should be proud of yourself, proud of your true love, bukan cinta yang artificial.. Hehe

    ReplyDelete
  8. Dapatkan panduan bina otot badan disini...agar anda lebih tuff dan macho....jgn segan2....miliki badan impian anda bermula disini...kami ajarkan cara yang selamat dan mudah diikuti...

    ReplyDelete