All About Me

My photo
A fun, loving person with a good sense of humor. Casual and modern wear depand on mood, wear specs when i need it, 58kg, 168cm. fit well with my height & weight. i can be simple too. since i have came to a different stage of life, i had forced myself to change, to be a better person. This blog is all about me, frenz activity and my small business with my fren, i enjoy cooking and love food so much i believe everyone can cook if u cook by your heart... 我爱你们...I love u all... ku sayau ke kita smua... aku sayang kamu...

Wednesday, July 22, 2009

Takdir Cinta

Takdir Cinta mungkin ini memang jalan hidup yg dilalui oleh kita yg bergelar manusia. Kita tak lari dari ingin dicintai dan menyintai, tapi kadangkala menjadi yg terbaik tak semudah yg kita impikan dan setiap yg dirancang tak semestinya berakhir dgn kegembiraan. Sebuah nukilan seribu kedukaan coretan buat seorg teman yg ku cuba salami apa yg dirasainya yg tak mungkin org lain dapat rasakan apa yg dirasai oleh nya Hayatilah…….

“Cinta, maafkan lah andai kehadiran catatan duka ku ini bisa menganggu atau menyakiti hati insan yg membacanya dikala ini. . Aku dulu pernah menjadi insan yg paling bhagia sekali di dunia ini kerna adanya kau cinta. sebelumnya tak mudah bagiku tertawa sendiri di kehidupan yang kelam ini saat perpisahan yg kau pinta aku masih tak memahami apa kesilapan ku dimata mu, bagaimana harus ku jelaskan pada yang lain.... setiap tanggisan tak mungkin kan mengembalikan dirimu padaku kerna ku tahu dia yg lebih kau cinta dan aku hanya satu persingahan hidupmu....bagaimana ku teruskan hidup ini? Tanpa mu aku hilang tujuan namun kau tak pernah memahami apa yg ku rasa...............

Bilakah ada insan yg mengerti hati kecilku yg lara ini, salahkah aku mencintai dan ingin dicintai sepertimana org lain miliki….yg sentiasa mengharapkan hadirnya sinar dan dambakan kasih yg sejati. Sentiasa ku cuba tabahkan hati tenangkan perasaan yg bergelora dalam diri agar ku kuat utk berdiri jika jatuh pasti aku rebah ke bumi dan ditertawakan.....kadangkala org sangka ku gembira kerna senyuman tak pernah lekang di bibir tapi hakikat sebenar dalam hati ku tak pernah berhenti menangisi kehilangan mu. Org sangka aku bahagia kerna wajah ku sentiasa ceria hakikat sebenar itu Cuma lakonan semata jiwa ku amat tersiksa kerna mu......

Bila suatu saat kau harus pergi jangan paksa ku utk mencari yg lebih baik. Jikalau aku tiada disisi mu, ku harap kau kecapi kebahgian bersama insan yg kau cintai kerna kini ku sadar dan fahami cinta mu telah melemah, mungkin dulu kau takut kehilangan diriku tapi kini diri mu lebih takut kalau kau kehilangan nya. Jikalau aku tiada disisi mu, jaga lah dirimu dgn baik kerna ku tak bisa melakukan nya seperti dulu saat kita berdua ku kecewa kenapa tak dari dulu kau bilang saja kita tiada jodoh sehingga ku tak susah2 utk bercinta dgn mu dan mengabaikan cinta yg lain. Jikalau aku tiada disisi mu, hanya satu yg ku pinta simpan lah segala pemberian ku dulu agar disaat diri mu sendirian mungkin ia dapat mengembalikan kenangan terindah kau dan aku......... Maafkan aku kekasih ku cuba membenci diri mu tapi kebencian itu tak ada dalam diary hidupku, makin ku membenci makin hati ku meronta.... hanya waktu yg bisa mengerti betapa berat perpisahan ini....izinkan daku memeluk diri mu, pelukan ini dari hati ku utk kali terakhir.”

No comments:

Post a Comment