All About Me

My photo
A fun, loving person with a good sense of humor. Casual and modern wear depand on mood, wear specs when i need it, 58kg, 168cm. fit well with my height & weight. i can be simple too. since i have came to a different stage of life, i had forced myself to change, to be a better person. This blog is all about me, frenz activity and my small business with my fren, i enjoy cooking and love food so much i believe everyone can cook if u cook by your heart... 我爱你们...I love u all... ku sayau ke kita smua... aku sayang kamu...

Saturday, September 3, 2011

Cucur Ikan Bilis Istimewa KNORR

Ruangan Jom Makan Saya Kali ni saya nak share resipi kegemaran seisi kuarga saya iaitu Cucur Ikan Bilis Istimewa... Saya ubah sedikit resipi ni menggunakan perasa KNORR pasti sedap memang tak menghampa kan sedappppp... KNORR sesuai utk semua masakan jika anda tahu cara menggunakan nya... Here The simple recipe for simple person like us...

Bahan2 nya:
2 gelas tepung (1/2kg)
3 sudu makan tepung beras
2 biji telur
ikan bilis secukupnya (goreng dan tumbuk halus)
2 biji bawang merah (dihiris halus)
3 batang cili merah (dihiris halus)
Jagung secukupnya
1/2 batang carrot (dihiris halus)
daun bawang secukupnya (dihiris halus)
KNORR pasti sedap secukupnya
Air secukupnya utk membancuh andunan
Minyak Masak

Cara2 nya:
Masukkan tepung, tepung beras dan telur ke dalam mangkuk dan bacuh dgn air gaul sehingga andunan menjadi sebati dan tak pekat tak cair. Kemudian masuk kan KNORR pasti sedap secukupnya disertai dgn semua bahan seperti bawang cili jagung carrot daun bawang dan ikan bilis gaul semua nya hingga menjadi sebati..
Sementara tu panaskan minyak di kualai, masuk kan andunan tadi menggunakan sudu makan satu persatu dan goreng hingga kekuningan... Cucur ni sedap jika dimakan masa panas dan dicecah dgn sos cili atau cili padi..saya juga menambahkan carrot supaya menyerikan warna pada cucur tersebut dan berkhasiat..

Selamat mencuba my resipi, it simple and easy!
Simple recipe for simple person like US!!!!
jom minum petang bersama saya :)

No comments:

Post a Comment