All About Me

My photo
A fun, loving person with a good sense of humor. Casual and modern wear depand on mood, wear specs when i need it, 58kg, 168cm. fit well with my height & weight. i can be simple too. since i have came to a different stage of life, i had forced myself to change, to be a better person. This blog is all about me, frenz activity and my small business with my fren, i enjoy cooking and love food so much i believe everyone can cook if u cook by your heart... 我爱你们...I love u all... ku sayau ke kita smua... aku sayang kamu...

Friday, June 12, 2009

Sebuah pengertian

Bila kita bicara tentang hati
sukar untuk kita tafsirkan
tentang sesuatu azimat
tentang yang tersurat dan juga yang tersirat...

aku masih lagi berdiri disini pada sebuah rasa
yang tak pernah menjanjikan apa-apa...
hanya sebuah kedukaan bagi sebuah roda kehidupan..

Sesuatu yang tak disangka Seringkali mendatangi kita
Adakah itu suratan dalam kehidupan Atau hanya satu kebetulan
Kita asyik membicarakan Persoalan hidup, mati dan pilihan
Sedangan kejujuran itu semakin berkurangan

jika benar kata hati aku tak mengerti
mengapa engkau yg ku nanti sedangkan jawapannya tak pasti

Biarkan aku sendirian mencoretkan wajah kedukaan ku
Yang selamanya menerjang di hati tak usah ditanya siapa aku
Aku pun manusia biasa seperti mu,
Tak lari dari kesilapan
Tak lari dari kekecewaan
Tak lari dari mengimpikan kehidupan bahagia

Sebelum ku sempat merencana arah dan haluan hidupku
Biarlah aku menghadiahkan dirimu suatu pengertian
Ku jadikan pengalaman buat ku mengharungi kehidupan
Ku jadikan penutup segala rasa dan bicara
Agar menjadi kenangan dan rindu yang bertakhta
Sampai masa kupasti 'kan ku terima dengan rela

No comments:

Post a Comment