All About Me

My photo
A fun, loving person with a good sense of humor. Casual and modern wear depand on mood, wear specs when i need it, 58kg, 168cm. fit well with my height & weight. i can be simple too. since i have came to a different stage of life, i had forced myself to change, to be a better person. This blog is all about me, frenz activity and my small business with my fren, i enjoy cooking and love food so much i believe everyone can cook if u cook by your heart... 我爱你们...I love u all... ku sayau ke kita smua... aku sayang kamu...

Friday, April 17, 2009

Misteri Sebuah Cinta

Hari ni saya terbaca sebuah atikel tentang cinta betul juga kata penulis tersebut sekiranya kita mendapti diri kita telah menyintai atau jatuh hati pada seseorg yg tak membalas cinta kita, jgn lah kita merasa tersisih. Tak salah jika kita menyintai seseorg secara diam ini kerana cinta tak memilih utk singgah dihati sesiapa pun. Satu lagi yg membuat saya tertarik ialah bila anda dicintai dan dipuja oleh seseorg yg tidak anda cintai, apa yg anda perlu lakukan ialah anggap lah ia satu penghormatan buat diri anda tapi kembalikan penghormatan itu dgn cara yg ikhlas dan jujur supaya tak menyingung perasaan org lain serta jgn sesekali mengambil kesempatan.

Setiap manusia akan merasa dan mengalami kepedihan serta kebahagian yg serupa sekali pun cara kita menghadapi dan mengendalikan nya berbeza. Sekiranya kita bercinta dgn seseorg yg begitu menyintai kita dan sebaliknya, tiba-tiba cinta memilih utk pergi tiada siapa yg harus dipersalahkan...mgkin atas sebab yg tertentu, mgkin juga diri kita telah dimiliki atau org itu telah ada yg lain...relakan cinta itu pergi walau kadangkala ia amat menyakitkan anggap lah kita terpaksa lepaskan seseorg itu kerna syg bukan kerna benci.

Setiap yg berlaku pasti ada maksud yg tersembunyi dan kita akan menyedarinya pabila masa itu tiba, ingat jgn terlalu memilih cinta kerana cinta akan datang sendiri tanpa diduga dan singgah dihati kita. apa yg pasti kata penulis kita harus bersedia menerima kehadiran cinta dalam apa jua bentuk, mungkin misteri apabila ia dtg mengetup pintu hati kita disaat kita memerlukan nya. Cinta akan sentiasa menjadi misteri dalam hidup kita dgn itu kita harus tabah dan nikmati lah cinta kerna ia membuat hidup kita bahagia.

Bersyukur lah pada tuhan kerna CINTA itu pernah suatu ketika dulu singgah dihati kita semua. Cinta itu tak semestinya pada kekasih tapi ia tergolong dalam Cinta pada org ibu bapa, cinta pada adik-beradik, cinta pada saudara mara, cinta pada teman serta cinta pada Negara kita....

No comments:

Post a Comment